امیرعبداللهیان: ارتقای روابط ایران و اندونزی سرشار از منافع برای دو ملت است

شبكة الشرق الأوسط نيوز – فارس/ وزیر امور خارجه درباره سفر رئیسی به جاکارتا با اشاره به جایگاه مهم اندونزی در جهان اسلام و اینکه این کشور بازیگری فعال در سازمان آ.سه.آن‌ است، گفت: ارتقای روابط ایران و اندونزی سرشار از منافع برای دو ملت است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امشب (دوشنبه) اول خردادماه در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی و با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تهران را به مقصد جاکارتا ترک کرد.
در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کند، امشب در توئیتر درباره سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به جاکارتا در پاسخ به دعوت رئیس جمهور ⁧‫اندونزی‬⁩، نوشت: اندونزی علاوه بر جایگاه مهمی که در جهان اسلام دارد، بازیگری فعال در سازمان آ.سه.آن‌ است.
وی افزود: همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای در چارچوب دیپلماسی چندجانبه دولت سیزدهم تعریف می‌شود.
وزیر خارجه اضافه کرد: ارتقای روابط ایران و اندونزی سرشار از منافع برای دو ملت است.وزیر امور خارجه همچنین در آستانه سفر رئیسی به جاکارتا در مقاله‌ای در روزنامه جاکارتاپست با بیان اینکه در چارچوب سیاست خارجی متوازن، هوشمند و پویا، اهمیت ویژه‌ای برای توسعه مناسبات با اندونزی قائلیم، نوشت: مقامات ۲ کشور مصمم به ایجاد بسترهای لازم برای توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف هستند.

شنبه یکم خرداد در سفری سه روزه و در رأس هیأتی بلندپایه به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر خواهد کرد. استقبال رسمی، دیدار دو جانبه با «جودو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی و امضای اسناد همکاری در بخش‌های مختلف از جمله برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به اندونزی است. رئیسی در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور اندونزی با روسای مجلس نمایندگان و مجلس مشورتی این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. نشست با تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، گفت‌وگو با علما و اندیشمندان اندونزیایی و دیدار با ایرانیان مقیم اندونزی از دیگر برنامه‌های اقامت رئیس‌جمهور در جاکارتا خواهد بود.

قد يعجبك ايضا

التعليقات مغلقة، ولكن تركبكس وبينغبكس مفتوحة.